12 september 2016

Adwords

Adwords werkt voor uw bedrijf.

Het advertentiesysteem van Google waarmee je gegarandeerd bovenaan komt met voor ondernemers relevante zoekwoorden heet, zoals de meeste wel weten, Google Adwords.
Binnen dat systeem is het mogelijk tekstadvertenties, beeldadvertenties (beeldbanners) en video-advertenties te tonen. Je betaalt per klik of desgewenst, bij banners, voor het aantal vertoningen. Het werkt via een veilingprincipe. De adverteerder die meer wil betalen voor een toppositie komt meer bovenaan.

Je biedt dus op bepaalde zoekwoorden waarop een tekstadvertentie wordt klaargezet. Binnen ongeveer een dag worden hiervan de eerste resultaten meteen duidelijk. Vooraf wordt al een nauwgezette inschatting gemaakt van de volumes en marktpotentieel met deze zoekwoorden. Het belangrijkste doel voor de meeste organisaties is concurrentiekracht tonen en meer omzet halen via je website.

Needmachine uit Den Bosch gaat uit van een vooropgesteld plan en doet hierin een nauwgezet onderzoek waarbij gekeken wordt naar de concurrentie en de kwaliteit van de website (broncode). Dit is ook belangrijk om een hoge kwaliteitscore te halen en zodat men in verhouding minder hoeft te betalen. Een slechte website leidt tot een lagere positie en levert minder klanten op!

De kwaliteit van de website, de advertentie en de bestemmingspagina (landingspagina) bepalen gezamenlijk het succes van de advertentie. Door bundeling van creativiteit, goede strategische keuzes en afspraken lukt het Needmachine om hierin succesvol te zijn. Needmachine is ‘Google Adwords Qualified Individual’ en beheert tientallen Google Adwords campagnes.

Lees het artikel: “stop met geldverkwisting in Google Adwords”.