28 februari 2021

Zet mij op Nr. 1!

Mijn boek gaat over Online Marketing. Het belangrijkste wat ik mijn boek wil bereiken is het creëren van autoriteitswaarde. Het gaat erom dat mijn lezer na het lezen van het boek een volwaardig gesprekspartner is bij een online marketingbureau of een webbouwer. Het boek wil niet de SEO tot in de diepste details behandelen omdat ze daar het geduld niet voor hebben.

Het boek is een ondersteuningsinstrument voor mijn trainingen. Doordat ik slechthorend ben wil ik niet voor grote groepen staan. Mijn trainingen zijn voor een select gezelschap en bijna altijd maatwerk. Ik ga ervan uit dat ik iets minder mee verdien dan wanneer ik goed-horend zou zijn maar daar heb ik vrede mee.

In het boek ga ik ga in Jip & Janneke-taal uit te leggen hoe ze bovenaan kunnen komen door uit te leggen hoe ze hun teksten en SEO-onderdelen kunnen optimaliseren. Verder ga ik uitleggen hoe ze in de basis Adwords kunnen instellen hoe ze allerlei tools kunnen gebruiken voor nuttige informatie over hun markt en hun klanten. Op dit manier krijgen ze grip op de materie en worden ze niet meer weggezet als een dummy.

Het belangrijkste verdienmodel voor mij is dat ik dus meer trainingen gaat verkopen. Een dagdeel kost € 300,-. De training is vanwege Corona ook online te volgen en is dat iets goedkoper namelijk € 250,-.  Bijvangst zit in de volgende onderdelen.

1) Emailadressen verzamelen.
Omdat de wereld rondom online marketing zeer dynamisch is wil ik dat de mensen die het boek kopen zich abonneren op mijn nieuwsbrief zodat de laatste updates van Google, tips & tricks meekrijgen. Op die manier blijven de klanten aan mij verbonden.

2) Verkopen van maatwerk-workshops na een basistraining.
Nadat de mensen zich aangemeld hebben op de nieuwsbrief en het bestand is aangegroeid tot enkele tientallen kan ik deze mensen een diepte-training aanbieden. Deze trainingen zijn een halve dag en kosten € 300,- per persoon.

3) Het aanbieden van Google Ads en/of Facebook-campagnes na het lezen van het boek in de vorm van abonnement van minstens drie maanden. Klanten besluiten na het lezen van boek de campagnes alsnog aan mij uit te besteden omdat ze merken dat het onderhoud tijdrovend is en dat de instellingen en de mogelijkheden te zeer uitgebreid. Men komt er achter dat vormgeving te wensen over laten. Als Google-partner kan je via het Google-systeem kortingscode aanbieden voor maand lang adverteren. Hier wil ik dan een aanbieding in doen. Strikt genomen kan je niet halverwege de training het opzetten van de campagnes en onderhoud hiervan aanbieden aan je klanten maar ik wil ze wel alvast dit in het vooruitzicht stellen.

4) Om de verkoop te stuwen kunnen ze een Sneak Preview via de bestelkanalen zoals managementboek en Bol.com.

5) Via een quickscan maak ik een gratis analyses van hun website. Hiervoor moeten ze een formulier invullen op mijn website Needmachine.nl. De quickscans die ik maak zijn gratis want mijn ervaring is dat mensen er gewoon niet voor gaan betalen. Als ze dat hebben ingevuld krijgen een aanbieding te zien op de bedanktpagina na het invullen van het formulier.

6) Het aanbieden van vouchers die je kan aanmaken op managementboek.nl en die codes kan ik zelf aanbieden aan bijvoorbeeld mensen die op de training komen maar kan het ook verstrekken aan ondernemers die het cadeau kunnen doen aan hun relaties.

7) Ik wil ook alles in één bundel aanbieden tegen een onweerstaanbare korting van € 750. (Normaal € 900,-.)  Boek en drie maatwerkworkshops voor drie halve dagen. SEO, Adwords en Facebook. Boek + drie workshops van drie dagdelen kost dan € 750,-. In verband met mijn gehoor, als ik twee/drie mensen per sessie heb is dit voor mij meer dan voldoende.