13 september 2016

Display adverteren

Display adverteren is met banners zichtbaar zijn op bijvoorbeeld Buienradar.nl. Het maakt het mogelijk grote groepen mensen te bereiken. Het is bijzonder nuttig voor branding (naamsbekendheid opbouwen) maar kan ook interesse opwekken (een aanbieding aanprijzen).

De meest voor de hand liggende netwerk is het displaynetwerk van Google maar er zijn meerdere netwerken. Het Bing-netwerk biedt dezelfde mogelijkheden tegen een lagere kostprijs. Beide netwerken kennen weer verschillende aangesloten grote websites. Het Google Displaynetwerk heeft toegang tot adverteren op de Telegraaf, Brabants Dagblad en Buienradar.nl

Binnen het displaynetwerk is heel goed mogelijk doelgroepen uit te schiften die al naar uw product of dienst op zoek zijn. De banners worden dan getoond aan een zeer relevante doelgroep.

De boodschap kan afgestemd worden in de verschillende fases waarin ze in de aankoop-funnel zitten. Bijvoorbeeld een klant zit in de oriëntatie-fase, dan tonen we andere banners dan wanneer hij in de beslisfase zit. Na een aantal vertoningen ziet hij bijvoorbeeld een prijsverlaging.

Display-adverteren is dus zeer effectief en gaat verder waar Google Adwords (tekstadvertentie) ophoudt. In de meeste gevallen zijn Adwords en adverteren in het displaynetwerk aan elkaar gekoppeld met remarketing-scripts.

In het kort de belangrijkste voordelen:

  • Veel relevante zoekverkeer naar je website.
  • Gericht op verschillende fases in de Customer Journey van orïentatiefase tot aankoopbeslissing.
  • Draagt bij aan het opbouwen van naamsbekendheid (branding).
  • Toegang tot verschillende display netwerken met groot bereik
  • Veel relevant zoekverkeer naar je site.

Op het moment van tonen van de banners gaan we uit van bepaalde doelstellingen om er voor te zorgen dat binnen het budget zoveel mogelijk klikken worden gehaald. De banners worden zo gericht mogelijk ingezet. Het systeem geeft  uitgebreide mogelijkheden tot segmentatie en targeting.

Daaropvolgend is het mogelijk conversie-optimalisatie in te zetten. De bezoeker is hierbij al weer wat verder in het beslissingproces.

Ik vertel u er graag meer over. Neem verblijvend contact met me op.