13 september 2016

Automation Software

Het grootste deel van de bezoekers vult nooit een contactformulier in, belt of stuurt een e-mail met een verzoek voor meer informatie. Zelfs met een verrekijker zijn er geen potentiële klanten te herkennen! De klantreis is u geheel onbekend.

Elke bedrijfswebsite zal tot doel hebben dat deze nieuwe klanten aanbrengt. Bij Needmachine is het mogelijk dat de klantgegevens na het bezoek boven water worden gehaald. De klantreis, de customer journey, kunnen we voor u visualiseren en analyseren . Dit doen we door automation software in te zetten. U ziet welke bedrijven uw website bekeken hebben. Het resultaat? Een leads-strategie die van bezoekers klanten maakt.

Bij customer journey worden de contactpunten ( touch points ) van een consument met een merk , een product of dienst in kaart gebracht. Met verschillende gereedschappen (online tools) kan Needmachine de customer journey visualiseren. De uitkomst is een rapport waarop de klantgegevens staan van een klant die u website bekeken heeft. Onze leadsrapporten tonen bedrijven en organisaties te vinden die daadwerkelijk interesse hebben getoond in een product of dienst op de website.

Het is dus mogelijk te zien welk bedrijf uw website bezocht heeft!
Ja! Met onze leads-analyse heeft u alle details van de bezoeken aan uw website. U weet de bedrijfsnamen en vestigingsplaatsen van de bezoeker, wie er belangstelling hebben voor uw producten of diensten, hoe lang bezoeken aan de website duren en welke pagina’s zijn bekeken. Deze waardevolle informatie kunt u beschikbaar stellen voor het benaderen van uw potentiële klant.

Zo werkt de “automation software B-2-B”.

1. Bezoekers laten informatie achter
Mensen bezoeken uw website. Ze tonen interesse. Ze zijn er niet voor niks. Iedere unieke bezoeker laat daarbij waardevolle informatie achter; alleen is deze voor u nog niet bruikbaar.

2. Identificeren van de bezoeker
Met behulp van onze IP-technologie en database wordt het achtergelaten IP-adres gekoppeld aan informatie uit de nationale bedrijfsdatabase. Hierin zitten gewoon de gegevens in van KvK-handelsregister.  Dit noemen we de ‘handshake.’ De handshake is te vergelijken met nummerherkenning in uw telefoon; wordt u gebeld door iemand die u niet kent, dan verschijnt alleen diens nummer in het scherm. Is is de beller bekend dan ziet u de naam van de beller staan.

3. Koppelen van gegevens
Met behulp van de verkregen informatie wordt het IP-adres gekoppeld aan de database en wordt een match gemaakt met het bijbehorende bedrijf . We zijn zelfs in staat om de echte contactpersoon aan te leveren.

4. Je ontvang een bezoekersrapport.
Meteen nadat een relevante persoon uw website heeft bezocht, maakt het systeem hiervan een bezoekersrapport. Na ongeveer twee uur na het bezoek ontvangt u dit rapport per e-mail, inclusief contactgegevens. U kunt uw leads dus direct benaderen voor acquisitie.

5. Verzilveren van uw lead
Met de gegevens uit het bezoekersrapport moet alleen nog gaan bedenken hoe de klant goed gaat benaderen. U kunt direct inspringen op diens specifieke wensen. Er zijn hier verschillende mogelijkheden waar we graag mee helpen. Grote kans dat uw telefoontje wordt omgezet in een nieuwe klant!

Wilt u meer leads uit uw website halen? Laat u inspireren en neem contact met ons op.