Professionals in internetmarketing
Onmisbaar gereedschap bij internetmarketing zijn de statistieken. Google G4-analytics geeft prima overzichten over:
We gebruiken ook Search Consolé, de webmasterhulptools van Google. Deze geeft veel informatie over de stand van de techniek en gebruikte zoekwoorden voordat ze op uw site uitkwamen.
Google G4 is met afstand het meeste gebruikte statistiekenpakket. Aan de hand van uw doelstellingen (KPI's, kritische prestatie indicatoren) richten we deze in.
Google Analytics biedt de mogelijkheid tot doormeten van uw online marketinginspanningen met conversietrackers (eCommerce-tracking en advance eCommerce). Dat betekent dat we precies kunnen zien hoeveel producten er verkocht worden. We kunnen met de statistieken analyseren hoe de verhouding ligt betaalde klikken (Adwords) en organische (gratis) gegeneerde klikken. We koppelen de omzet aan de marketingkanalen (zie metroplan) en we kijken of de KPI’s behaald kunnen worden. De hamvraag hierin is of Adwords rendabel is. Het is belangrijk eerst de SEO op orde te hebben voordat veel geld wordt gespendeerd aan betaalde campagnes.
Kortom Needmachine zorgt op gebied van Google Analytics voor het volgende:
Ubersuggest en Surfer-SEO zijn de ultieme tools die inzichten geven in de stand van je website met de belangrijkste zoekwoorden t.a.v. websites van de concurrentie. Deze geeft een zeer heldere visualisatie van de actuele posities van zoekwoorden en je content-prestaties.
Leads-software
Er is ook software waarmee je kan zien welk bedrijf op je website is geweest. De bezoekers worden getoond door in te loggen in het dashboard van Snoobi/Prospekter. We hebben hier Lees meer op de apart pagina over online lead generatie.. Het is bijzonder interessant voor uiteenlopende B-2-B bedrijven.
Copyright © 2024 www.needmachine.nl