Professionals in internetmarketing

Search
Close this search box.

SEO-copywriting

Needmachine - Metroplan

Hoe schrijf je een goede SEO-tekst?

We leven in een 24/7 content-gedreven wereld. Mensen plukken de hele dag door overal informatie vandaan. Door iets interessant of authentieks te vertellen kun je opvallen. Wil je opvallen? Dan zul je met iets origineels moeten komen. Het schrijven van een goede tekst begint dan ook met een stevige brainstormsessie.

Met de creatieve inhoud van een website kun je flink extra bezoekers trekken. Je kan er zelfs een merk mee bouwen. Iets vertellen wat opvalt in de grijze brij betekent een spannend verhaal kunnen vertellen. Hoe is je bedrijf ooit begonnen. Oh dat ging van leien dakje? Ik dacht het niet. Dat verhaal op papier krijgen betekent meestal hard werken, schaven en geduld hebben. Probeer je niet anders voor te doen dan je bent. Vertel hoe je business hebt opgebouwd en leg daarin een stukje “story-telling” aan de dag. Maak het smeuïg, maak het spannend.

Naast bovenstaande is het belangrijk met de belangrijkste woorden bovenaan te komen zodat klanten je direct kunnen vinden. Wat is hun echte probleem en kan jij die goed benoemen op je website? Hoe breng je prioriteiten aan? Het opstellen van goede teksten die tegelijkertijd een goed vindbaar zijn is een sport op zich. Teksten uit ChatGTP, wat zo ongeveer als een wereldwonder wordt aangemerkt, is snel doorgeprikt. Daar jaag je mensen mee weg. Je komt dan onnatuurlijk over. Met alle gevolgen van dien.

Needmachine heeft 20 jaar ervaring opgedaan in online teksten bij o.a. Smulweb.nl, Gemeente Gilze en Rijen, Adecco.nl, Maaskant Reizen en Mitsubishi-liften.nl.

Een SEO/copy-writer met verstand van zaken

In een creatieve en spitsvondige SEO/copywriter komen twee belangrijke vaardigheden bijeen. Hij moet op de website de bezoekers verleiden met zijn teksten. Daarnaast moet hij zorgen de dat de website maximaal indexeerbaar is voor Google. Als dat het geval is bestaat er een kans dat hij op de eerste pagina van Google komt. Dat vereist in de eerste plaatst een grondige kennis van alle basisbeginselen van de SEO EN van copywriting. Wat dat laatste betreft volgen we de bevindingen van Aart-Jan van Erkel op de voet die het boek heeft geschreven “Schrijven voor internet”. Veel van wat hij bedenkt komt uit de school van Robert B. Cialdini. Hij heeft de psychologische beïnvloedingsfactoren van de marketing onderzocht en veel daarvan is ook het beeldscherm mogelijk. In dat laatste zitten dan ook weer aspecten van de user-experience (het gebruiksgemak). Voor het bovenaan komen van je website is het belangrijk te weten hoe websites via HTML-code worden opgebouwd. Op welke plekken je de zoekwoorden en de beschrijvingen moet zetten zodat in Google je goed uit de verf kan komen. Tot slot is het belangrijk de laadtijd van je website goed in te gaten houden. Deze kan worden doorgetest met Google Speedtest.

Doe de Quickscan!

In drie maanden naar een succesvolle website! Wilt uw bovenaan komen in Google? Laten we beginnen met een analyse van de huidige website. Binnen een dag krijgt u offerte.

In drie stappen naar de next level:
• Doe de aanvraag • Wij analyseren uw website en maken een prijsopgave.
• Na akkoord, wij optimaliseren uw website.

Na drie maanden betere prestaties van website door SEO, linkbuilding + (..eventueel) advertenties.