Professionals in internetmarketing

Search
Close this search box.

Het nut van bloggen

logo needmachine. SEO-copywriting, zoekmachineoptimalisatie en social media-marketing

Door op blogs en social media aanwezig te zijn is het mogelijk de waarde van je link te laten stijgen. Je website komt zo hoger in de zoekmachines. Contentbuilden is het plaatsen van allerlei stukjes tekst op deze netwerken.

Content plaatsen op blogs.
Needmachine is partner van een enorm blognetwerk waardoor het mogelijk is met bepaalde zoekwoorden topposities te bereiken. De onderwerpen waarover geblogd wordt zijn breed en daarom hebben we 28 categoriëen en vijf levels gecreëerd. Deze categorieën variëren van lifestyle, wonen, fashion, ondernemen, marketing, tuinieren en retail.

Hoe gaat het in zijn werk?
De aanvraag komt binnen bij Needmachine en wordt weggezet in het netwerk van onze bloggers. Daarna wordt er een prijs vastgesteld en na akkoord verschijnt de content op de blogs. Via onze meettool Cuutio houden we precies bij in welke mate de zoekwoorden bij het bloggen bij hebben gedragen aan de ranking van de site. Via deze rapportage en Google-Analytics kan er beleid worden opgemaakt. Uiteraard is het aantal concrete conversies die binnenkomen via e-mail, telefoon of social media het duidelijkst waarneembaar.

Social influencers
Social influencers zijn mensen die invloed uitoefenen via Social Media door authentieke eerlijke content te delen met een bepaalde doelgroep. Needmachine werkt met partners die over een enorm netwerk beschikken waarmee het mogelijk is een bepaalde doelgroep te bereiken. Uitgaande van het metroplan (te zien op de homepage) mogen we concluderen dat er in de klantreis verschillende touching-points (aanraakpunten) zijn voordat men overgaat tot een aanschaf van een product, reis, dienst of advies.

Het inzetten van zogenaamde influencers is effectief.  De kwaliteit van de content, hun bereik, hun engagement rate, dat is belangrijk. Bijvoorbeeld: we kijken naar een post op Instagram of Facebook: hoeveel mensen liken het, hoeveel mensen delen het, hoeveel commentaar komt erop? Wat wordt er met die content gedaan? Dat is heel belangrijk. We analyseren dat weer en dat geeft koers aan de contentcreatie. We werken dan ook met micro-influencers. Dus mensen die geen twee miljoen volgers hebben, maar 100.000 of 10.000. Ze hebben een hele hoge engagement in hun doelgroep.

Bloggen is niet bepaald een trucje om bovenaan te komen. Lees hier meer over SEO-trucjes die niet werken.