Professionals in internetmarketing
Een zoekmachine bestaat uit drie onderdelen:
De zoekrobot
Een spider kan je vergelijken met een veldonderzoeker en hij zoekt het web af en gaat van link naar link want die verbindt pagina's aan elkaar die een hoge relevantie met elkaar hebben. Hierbij kijkt hij naar de inhoud, de kopteksten en de links want allen bevatten informatie over die pagina's. Deze zitten in de HTML van elke goed opgebouwd website. Een spider gaat vierentwintig uur per dag over het internet. Al die pagina's gaan in een database die de index wordt genoemd. Hij indexeert ook nieuwsitems, afbeeldingen en video's. De spider komt ook weer terug om te kijken of er nieuwe informatie is, die verwerkt moet worden. SEO-proof wil dus zeggen dat titles, beschrijvingen (description), kopteksten en zoekwoorden in de alinea's zijn voorzien van de belangrijkste zoekwoorden voor de zoeker.
De Index
De Google-index moet je beschouwen als een enorme bibliotheek vol boeken, afkomstig over de hele wereld. De boeken zijn even als voorbeeld de websites op internet. Al deze boeken moeten gerangschikt worden op schrijver, onderwerp, jaartal, dikte, populariteit. Als je boek goed gelabeld is met die onderwerpen is de kans het grootste dat hij door iemand uit de kast wordt genomen. En dat is precies wat je doet met een SEO-optimalistie.
Het algoritme.
Om de ranking te bepalen wordt het algoritme gebruikt. Het algoritme gebruikt de data die in de index zit en hij maakt een berekening van factoren die belangrijke kunnen zijn voor de zoeker. Eén van die factoren is de voorspellende waarde, hoe groot de kans is dat op een link wordt geklikt. Dus bij elke zoekopdracht wordt die berekening gebruikt om de gebruiker het gewenste resultaat te tonen. Hierbij wordt uitgegaan van dus de voorspellende waarde maar ook van de sitesnelheid, de inhoud en de beveiliging. Bijna elke dag worden wijzingen aangebracht aan dat algoritme. Dit doen ze om steeds het beste resultaat aan de zoekers te presenteren. Op basis van bovenstaande wordt de volgorde van de websites op de SERP bepaald (SERP=zoekresultatenpagina of search engine result-page). Een belangrijke onderzoekstool die ik gebruik is Cuutio.
Link naar websites met hoge relevantie met elkaar.
Voor het goed doorzoekbaar maken van uw website is dus belangrijk dat links inbouwt in de website. Maar het is ook belangrijk dat u linkjes inbouwt naar andere relevante websites en dat andere websites naar uw website linken. Vuistregel is steeds dat het hoge relevantie met elkaar moet hebben. Wat je niet moet doen zijn lukraak linkjes inbouwen naar websites en pagina's die niets met elkaar te maken hebben.
Lees hier meer over hoe ik een SEO-optimalisatie in de praktijk uitvoer. Klik hier voor meer informatie.
Copyright © 2024 www.needmachine.nl