Professionals in internetmarketing

Zoeken
Sluit dit zoekvak.

SEO-trucjes die je beter kan vermijden

logo needmachine. SEO-copywriting, zoekmachineoptimalisatie en social media-marketing

Keyword-stuffing

Je website heeft een uitgebreide strategie nodig. Google kijkt overal naar: gebruikservaring, content en de technische kant van SEO. Om bovenaan te komen moet je focus hebben op je gebruikers want Google wil haar gebruikers de beste resultaten voorschotelen. Dat betekent een uitgebreid zoekwoordenonderzoek, zorgen dat je website goed beveiligd is. Je moet zien te vermijden dat je de SEO gaat manipuleren door keyword-stuffing. De tekst volproppen met zoekwoorden die voor jouw business belangrijk zijn. Dat je steeds dus dezelfde zoekwoorden laat terugkomen.

Andere trucs die niet meer werken zijn: witte tekst in een witte achtergrond zodat je de tekst niet kan zien en link-buying/link-trading waarbij je links inkoopt op andere websites. Dat laatste is niet slim want het algoritme gaat er achter komen met als gevolg dat je voor lange tijd van de ranking zult verdwijnen of zijn minst lager geplaatst gaat worden. De zoekrobot komt dagelijks langs en het algoritme controleert dan om je van de trucs gebruikt maakt. Dagelijks wordt het algoritme verbeterd en geupdated.

Een voorbeeld van keyword-stuffing is:

Boek nu vakantie naar de de Spaanse Costa's
Wilt u graag naar de zon? Boek dan een vakantie naar de Costa del Sol. Wij zorgen dat uw vakantie naar de Costa del Sol onvergetelijk wordt. Ontdek onze vakanties naar de Costa del Sol. Boek hier uw vakantie naar de zon.

Page-swapping

Wat je ook niet moet doen is:  page-swapping. Page-swapping is het indienen van een tekstversie van een webpagina bij de zoekmachines in een poging om een hoge ranking voor die pagina te krijgen. Zodra de gewenste posities binnen de zoekmachines zijn bereikt, wordt de zoekmachinevriendelijke tekstpagina verwisseld voor een inhoudspagina die bedoeld is er andere dingen mee te doen. Die kan bijvoorbeeld zijn het aanvragen van een produkt.

Duplicated content

Google is enorm bezig gekopieerde content op te sporen en die websites af te straffen. Daarnaast speelt het issue van copyright mee. Als u een tekst kopieert maar weer bewerkt voor uw website als zijnde originele content dan nog is het een kopieerde tekst. Het is dus zaak zelf in de pen te klimmen en zoveel eigen tekst te produceren.

Schrijf voor de bezoeker

Een website optimaliseren is creatief proces wat de grootste precisie moet worden uitgevoerd. In de basis moeten de descriptions en title en zoekmachinevriendelijke urls goed staan maar als er teveel focus op het zoekwoorden ligt en minder op goed lopende zinnen dan loop je ook kans dat Google dit ziet. Na het zoekwoordenonderzoek heb je veel gevallen een trits van zoekwoorden in handen waar de klant op zoekt maar dan nog is het zaak hier een nette leesbare tekst van te schrijven. Je moet steeds in het belang van de bezoekers schrijven en niet voor de zoekmachines. Probeer op te zoek te gaan naar je merkstem (brand-voice).

Holestische SEO

Holistische SEO is dat bij het optimaliseren gekeken wordt naar het geheel van de SEO. We nemen de broncode, tekstopbouw en semantiek en snelheid van de site mee in een totaalplaatje. Gebruiksgemak (user experience) en snelheid van de raakt weer aan andere disciplines binnen het geheel van zoekmachine-optimaliseren. Als u een bureau zoekt dit voor u kan uitvoeren. Tja, hier heeft u het antwoord. Neem gerust met ons contact op voor meer informatie over onze strategie. Lees hier over een goeie semantiek in je tekstopbouw.

Gebruiksgemak met vormgeving en snelheid van de site wordt uitgevoerd door het zusterbedrijf van Needmachine, Dommelweb.